Rally en Meer zorgt voor een onvergetelijke ervaring. Een op maat gemaakte tourtocht of rally, waarbij wij voor de complete ontwikkeling hiervan zorgen.

Door middel van goede briefing worden de wensen van de klant in kaart gebracht en het niveau en rittype op elkaar afgestemd. Vervolgens kan er keuze gemaakt worden voor een systeem dat de deelnemers voorgeschoteld krijgen. Er zijn meerdere systemen waar volgens gereden kan.

Deze kunnen onderling ook weer met elkaar gecombineerd worden, waardoor een oneindige diversiteit kan ontstaan. Geen rit hoeft dus hetzelfde te zijn.

Rally - Home - Rally en Meer

Alleen al over de benaming zouden we pagina’s vol kunnen schrijven. Tourtochten, rally’s, kaartleesritten, regelmatigheidsritten, klassieke tochten enz. enz. Voor Rally en Meer maakt de naam niet uit, samen maken we er een mooi evenement van.

 

Hieronder enkele voorbeelden van de meest voorkomende systemen:

Door middel van simpele tekeningetjes worden worden de wegsituaties die u tegenkomt weergegeven. U bevindt zich op het bolletje en moet zeer logisch de weg met de pijl in. Dit systeem is uitermate geschikt voor onervaren deelnemers. Ook leent dit systeem zich prefect om uit te breiden met vragen over dingen die u onderweg tegenkomt of bijvoorbeeld een foto zoek rit.
Door middel van simpele opdrachten (eerste weg links, na kerk rechts, voorrangsweg oversteken) wordt de route beschreven. Ook dit systeem is uitermate geschikt voor onervaren deelnemers.
De basis van het kaartlezen bestaat uit het feit dat u een kaart van een bepaald gebeid krijgt. Hierop moet een route gemaakt worden die vervolgens gereden wordt. Zo kunnen er verschillende pijlen op de kaart staan die in de juiste volgorde bereden dienen te worden met daartussen een zo kort mogelijke route. Een ander principe is een ingetekende lijn die zo nauwkeurig mogelijk gereden moet worden. Enkele andere voorbeelden zijn vrije punten rit, grensbenaderen, pijlen met blokkades. Uiteraard wordt er enkel gebruik gemaakt van kwalitatief hoogwaardige kaarten.
Door middel van foto’s van bepaalde situaties en een bijbehorende opdracht ontstaat de route. Dus alsmaar rechtdoor blijven rijden tot de situatie is bereikt en daar dan de opdracht uitvoeren.
Een zeer populair onderdeel. Op een stuk afgesloten terrein worden de stuurmanskunsten extra getest. Even geen last van de verkeersregels dus. Hierbij valt te denken aan een slalom met bijvoorbeeld een toevoeging van een stuk behendigheid (ken de lengte/breedte van de auto). Ook het samenspel met de navigator kan extra aan bod komen door met pacenotes te werken.
Als toevoeging aan bovenstaande systeem een gemiddelde snelheid vast gelegd worden. Dit houdt in dat er op een vast tijd gestart wordt en dat het traject met een constante snelheid gereden moet worden. Dus bij de (verborgen) finish dient op de seconde nauwkeurig gefinishd te worden. Dus niet te langzaam, maar zeker ook niet te snel.
In de tijd dat het woord duurzaam steeds populairder wordt, kan een zuinigheidsrit bijdragen aan een betere rijstijl in de toekomst. Door vooraf de tank af te vullen (en te verzegelen) kan aan de finish bepaald worden wie er het zuinigst heeft gereden ten op zichte van de specificaties van de auto. Voor bedrijven kan dit op termijn een interessante investering zijn aangezien men hiermee zich bewust van zijn of haar rijstijl wordt.